maanantai 1. lokakuuta 2012

troppo caldo!!!

troppo caldo vastaa mun tän hetkistä fiilistä.. se tarkottaa siis liian kuuma!!! täällä tosiaan on ollu ny about viikon ajan joka päivä yli 30 eli ihan riittävän lämmin....

Toistaiseks mul ei oo pahemmin ollu valitettavaa täällä olosta :) aluksi iltapäivisin olin vähä seinäruusuna täällä koska en tuntenu ketää ja italialaiset opiskelee ihan ylipaljon !!(oikeesti jos joku valittaa mulle suomen läksyjen paljoudesta nii tulkaa kattomaa italiaan... jokapäivä VÄHINTÄÄN 3tuntia läksyjä...). Mutta onneks mun italian tunnit (3 kertaa viikossa) alko nyt joten iltapäivisinki on tekemistä! Oon muutenki alkanu tutustumaan paremmin näihi italialaisii mun koulussa ja oon alkanu saamaan kavereita vihdoinki! :)

Muutenki tää viikko on ollu tosi kiva! Alan tottumaa tähä italialaisten way of living ja tykkään siitä kyllä ! Alan pikkuhiljaa kotiutua tänne ja asiat alkaa käymää arkisemmiks, ainoa mikä vielä on nii kieli pitäis oppia! mutta oon kyl kolmessa viikossa oppinu paljon perus asioita ja osaan puhua helppoja lauseita ja käydä yksinkertasia keskusteluja ihmisten kanssa..

Asiasta viidenteentoista, eilen oltii materassa (kaupunki basilicatassa, about 40km(?) tai vähemmä mottolasta) ja se oli tosi nätti paikka! Huomenna ois tarkootus mennä Tarantoon ja pääsen ehkä viimein ostamaa uuet kengät itelle (sillä nää vanhat hajoaa käsii.. näis on enemmä reikää ku kangasta).

Ainii, pari päivää sitte ku menin kouluu nii mun luokkalaiset oli tehny mulle kakun jos oli suomen lippu ja mun nimi :)


                                                         Materan vanhaa kaupunkia

                                           Näkymää mun parvekkeelta :D
                                            Mottolan suurin turistinähtävyys... joku kivikautinen kirkko?
      Suurempaakin suurempi  miljoonametropolin pääkatu
                                         mun luokkalaiset :) ja pari photobomberia
                                          mun luokka ja KAKKU

5 kommenttia:

  1. ei ne mul anna niitä läksyjä............. :D

    VastaaPoista
  2. miksuuu jersey kenkä tyyliinXDD -lotta

    VastaaPoista
  3. uijui!! huisii!! siidee!! kamui!! jee!! ihanaa!! lämpöö!! kakkuu!! mahtavaa!! wauu!!

    VastaaPoista
  4. hii vähä symppiksen näkösii noi itskut!! siis italialaiset :P ja mukavvata että olet saanut kavereita t. kukas muukaan kuin svågaa

    VastaaPoista